Dia-avond & Overgang

Zoals sommigen onder jullie weten, is het vrijdag 15 september dia-avond. Hieronder volgen de verschillende uren waarop de foto’s van de kampen getoond zullen worden:

Kapoenen en welpen om 19u30
Jonggidsen en jongverkenners om 20u30
En als laatste zullen de verkenners starten om 21u30

Het nieuwe schooljaar is ondertussen al een paar dagen bezig, dit wil zeggen dat het terug tijd is om te starten met de wekelijkse vergaderingen van de Scouts. De Scouter met de vergaderingen mogen jullie volgende week verwachten!

Naar jaarlijkse gewoonte beginnen we natuurlijk met ons overgangsweekend. Dit jaar staat dit gepland op 23 en 24 september.

Zoals steeds omvat onze Overgang voor de twee jongste takken een dag, en voor de twee oudste takken een weekend. De nieuwe en jongste geïnteresseerden proberen we extra te begeleiden, want zo’n Overgang als eerste activiteit bij de scouts kan misschien wel een beetje overweldigend zijn. Maar wees gerust, het belooft hoe dan ook een plezante bedoening te worden!

WANNEER?

• kapoenen en welpen: zaterdag 23 september – 09.30 uur (verzamelen) tot 17.00 uur
  • jongverkenners & jonggidsen en verkenners & gidsen: zaterdag 23 september – 09.30 uur tot zondag 24 september– 14.00 uur

LET OP!  De Overgang houdt in dat sommige scouts of gidsen vertrekken met de ene tak, maar terugkomen met een andere tak (voor sommigen dus op een andere manier en op een ander moment)! Dit is vooral belangrijk voor de mensen die overgaan van welp naar jonggiver (leerlingen van het zesde studiejaar). Zij vertrekken met auto's, maar zullen wel de fiets en slaapgerief nodig hebben. Voor hen zal het dus een overnachtingsweekendje zijn, waardoor ze zelf met de fiets (in groep) op zondag terugkeren naar de oude technische dienst. Gelieve dit in gedachten te houden.

BENODIGDHEDEN?

• pick-nick voor zaterdagmiddag
  • uniform (dragen)
  • eventueel regenkledij
  • jonggivers en givers (ook welpen die nu overgaan naar de jonggiver-tak!!):
    • € 5 per persoon
    • fiets!
    • slaapzak + matje (+ kussen)
    • zaklamp
    • verse (onder)kledij
    • gamel + eetgerief
    • toiletgerief + handdoek
    • reservekledij en plastiek zak(ken) om natte/vuile kledij in te steken

WAAR?
Start en einde aan het scoutslokaal

Voor de leden die op zondag terugkomen, eindigt de Overgang aan de oude technische dienst (dit omwille van de triatlon die doorgaat aan het zwembad).

Adres oude technische dienst: Kleine Dijk 33 A, 8600 Diksmuide

OPROEP!

We hebben nog een aantal ouders nodig die willen helpen de jongste scouts naar de overgangsplaats te vervoeren en terug! Gelieve ons via e-mail te laten weten wie kan helpen. Alvast veel dank! (De locatie houden we voor de jongverkenners en verkenners voorlopig liever nog geheim)

We kijken er naar uit om jullie de 23e terug te zien en ons nieuw scoutsjaar te starten!